Menu
POLTRANS
  • Strona główna
  • Nasza Firma
  • Współpraca
  • Wydarzenia
  • Kontakt
POLTRANS

RUSZYŁ NABÓR WNIOSKÓW NA POMOC DLA FIRM TRANSPORTOWYCH

Napisano dnia 7 maja, 2020

Wicepremier Jadwiga Emilewicz zadeklarowała utworzenie dedykowanych programów wsparcia dla firm z naszego sektora. Dziś, oficjalnie rozpoczęto nabór wniosków. Agencja Rozwoju Przemysłu przeznaczy na działania służące przeciwdziałaniu skutkom epidemii 1,7 mld zł.

Pandemia koronawirusa w pierwszej kolejności dotknęła właśnie branżę transportową – zarówno w wyniku zamknięcia granic, jak i ochłodzeniem gospodarek największych partnerów handlowych. Podczas dzisiejszej konferencji Wicepremier Emilewicz podkreślała rolę sektora dla polskiej gospodarki – tworząc liczne miejsca pracy oraz generując znaczący udział w PKB. „Polska branża transportowa to jest tętno transportu całej Europy” – wskazała Wicepremier.

Minister Adamczyk podkreślił rolę apeli kierowanych przez organizacje branżowych kierowanych do Premiera Morawieckiego oraz innych członków rządu. TLP już na początku pandemii wskazywało na konieczność stworzenia mechanizmów wsparcia dla firm transportowych, dostosowanych do specyfiki sektora.

Przedsiębiorcy za pośrednictwem strony ARP mogą składać wnioski o środki z dwóch instrumentów – leasingowego oraz pożyczkowego.

Ponad 70% floty w polskich firmach transportowych znajduje się w leasingach, dlatego z myślą o nich ARP przygotowało leasing operacyjny z karencją w spłacie i ponadnormatywnym okresem spłaty. Mogą się o niego ubiegać podmioty z sektora transportowego, które – w związku z ogłoszeniem stanu zagrożenia epidemicznego – znalazły się w trudnej sytuacji finansowej. Przeznaczony jest na refinansowanie posiadanych leasingów w komercyjnych spółkach i towarzystwach leasingowych. Kwota leasingu sięgać może 5 mln zł netto, a okres finansowania może trwać do 6 lat. Karencja w spłacie rat leasingowych może wynieść nawet 12 miesięcy (co w przypadku kosztów leasingu standardowego ciągnika siodłowego z naczepą może wzmocnić bieżącą płynność spółki kwotą ok. 111 tys. zł).

Pozostałe mechanizmy, które są adresowane do wszystkich firm z sektora MŚP – to pożyczka obrotowa finansująca wypłatę wynagrodzeń w sektorze MŚP oraz pożyczka obrotowa na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym.

Zgodnie z wyjaśnieniami przedstawionymi podczas konferencji, pożyczka obrotowa finansująca wypłatę wynagrodzeń w sektorze MŚP pozwoli na sfinansowanie kosztów wynagrodzeń netto w firmach przez okres do 2 lat (wynagrodzenia trafią bezpośrednio na konta pracowników), przy wydłużonym okresie karencji do 12 miesięcy.

Z kolei pożyczka na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym będzie mogła wynosić od 0,8 mln zł do 5 mln zł, okres finansowania będzie sięgał do nawet 6 lat, zaś okres karencji zostanie wydłużony do 15 miesięcy.

Pod adresem www.arp-tarcza.pl działa Portal Klienta, w którym są niezbędne informacje na temat nowych produktów ARP oferowanych przedsiębiorcom w związku z trwającym czasem pandemii i jej skutkami. Przedsiębiorca może na portalu zapoznać się z ofertą, wybrać odpowiedni dla siebie produkt, a następnie złożyć wniosek przez internet. Składanie wniosku odbywa się z wykorzystaniem Profilu Zaufanego do uwierzytelnienia oraz elektronicznego podpisywania wniosku.

www.poltrans.org.pl
ul. Kolonia 3
67-410 Sława
tel: 605304433
mail: ebpoltrans@wp.pl
#transport
#poltrans
#aktualności

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

  • OC. Od nowego roku zapłacimy więcej!
  • Drożej na bramkach autostrady A2
  • Przewoźnicy rozważają zaskarżenie rządu Francji za blokadę
  • Znacząco rośnie liczba ładunków pilnych
  • Rząd planuje zmienić system poboru opłat na autostradach
  • GEODIS OGŁASZA PRZEJĘCIE PEKAES
  • Ciężki transport po drogach publicznych bez dodatkowych zezwoleń
  • Od grudnia bez konieczności posiadania przy sobie prawa jazdy
  • 1 września w UE wchodzą w życie bardziej rygorystyczne normy dotyczące homologacji pojazdów
  • Pakiet mobilności może wypchnąć z unijnego rynku słabszych przewoźników
©2023 POLTRANS | Powered by SuperbThemes & WordPress