Menu
POLTRANS
  • Strona główna
  • Nasza Firma
  • Współpraca
  • Wydarzenia
  • Kontakt
POLTRANS

OC. Od nowego roku zapłacimy więcej!

Napisano dnia 21 września, 2021

olisa OC jest ustawowo obowiązkowa dla każdego posiadacza samochodu zarejestrowanego w naszym kraju.Brak ważnego OC może wiązać się z wieloma nieprzyjemnymi konsekwencjami, głownie finansowymi. Wraz ze wzrostem wysokości pensji minimalnej, wrosna także kary za brak posiadania polisy.

Jak wskazują dane Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, coraz więcej osób unika zakupu OC – w 2020 r. niemal 200 tys. aut poruszało się po naszych drogach bez tej podstawowej ochrony (to o niemal 75 tys. więcej niż w roku 2019!). 75% z nich stanowili mężczyźni, a najwięcej kierowców bez ważnego OC to mieszkańcy Dolnego Śląska.

Tymczasem konsekwencje dla nierozważnego kierowcy mogą być dotkliwe – w 2022 r. wskutek wzrostu wysokości pensji minimalnej wzrosną także kary za brak polisy OC. I tak na przykład kierowcy samochodów osobowych, którzy nie opłacili polisy OC powyżej 14 dni zapłacą 6020 zł (5 600 zł obecnie), właściciele samochodów ciężarowych, ciągników samochodowych i autobusów – 9030 zł (dotychczas 8 400 zł), a pozostałych pojazdów 1003 zł (930 zł – dotychczas).

– W praktyce zapłata dodatkowej kwoty nałożonej przez UFG jest jedną z mniej dotkliwych „kar”, jakie mogą spotkać Polaków nieposiadających obowiązkowej polisy OC. Jeśli dojdzie do wypadku, a auto nie będzie ubezpieczone, sprawca zapłaci z własnej kieszeni za wszelkie koszty związane z naprawą uszkodzonego pojazdu lub w przypadku rannych czy ofiar – znaczne odszkodowanie – mówi Damian Andruszkiewicz, z Beesafe, cyfrowego startupu ubezpieczeniowego powiązanego z VIG i Compensa.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie wpisy

  • OC. Od nowego roku zapłacimy więcej!
  • Drożej na bramkach autostrady A2
  • Przewoźnicy rozważają zaskarżenie rządu Francji za blokadę
  • Znacząco rośnie liczba ładunków pilnych
  • Rząd planuje zmienić system poboru opłat na autostradach
  • GEODIS OGŁASZA PRZEJĘCIE PEKAES
  • Ciężki transport po drogach publicznych bez dodatkowych zezwoleń
  • Od grudnia bez konieczności posiadania przy sobie prawa jazdy
  • 1 września w UE wchodzą w życie bardziej rygorystyczne normy dotyczące homologacji pojazdów
  • Pakiet mobilności może wypchnąć z unijnego rynku słabszych przewoźników
©2023 POLTRANS | Powered by SuperbThemes & WordPress